Rektorn har ordet

Jag är ödmjuk inför och tacksam över att få vara rektor för en av landets bästa skolor. En fantastisk plats att få förvalta det uppdrag och förtroende det innebär att vara skolledare. En plats som är organiserad så att varje individ verkligen blir sedd och så att alla framgångsfaktorer för en kvalitativ undervisning inte bara diskuteras utan faktiskt kan omsättas i klassrummen. Jag har samarbetat med många skolor och lärargrupper under mina verksamma år vilket gör att jag vet att vi på Väringaskolan, i dagens skolsverige, har en unik lärargrupp. En välutbildad, legitimerad lärargrupp med en otrolig kompetens, ett gediget kollegialt utbyte och ett levande kvalitetsarbete där vi aldrig slår oss till ro utan ständigt strävar vidare.
Hela vår verksamhet präglas av omsorg, kvalitet, engagemang och en hög personaltäthet. Personer som besöker oss säger att de upplever en mycket vänlig och positiv atmosfär, vi har en varm känsla av gemenskap på Väringaskolan, vi ställer upp för varandra och är stolta över vår verksamhet som varje dag skapar trygghet och glädje för alla barn och elever hos oss.
Jeanette Lindberg